Diensten
Het pakket aan diensten dat Van de Ven Administraties & Advies u te bieden heeft
Administratie
Geen zorgen meer over uw administratie
Voor veel ondernemers kan het een hele opgave zijn om een administratie te verwerken. Vaak hebben ondernemers hier weinig ervaring mee waardoor het minder leuk is om te doen en bij te houden. Als u zich hierin herkent is het mogelijk om uw administratie uit te besteden bij Van de Ven Administraties & Advies. Wij helpen u graag bij het voeren van een goede en betrouwbare administratie. De administratie kunnen wij volledig of gedeeltelijk verwerken, maar het is ook mogelijk dat u de administratie helemaal zelf doet.
Allereerst kunnen wij de volledige administratie verwerken, u zorgt er zelf voor dat wij de juiste gegevens krijgen om een goede administratie te voeren. Vervolgens doen wij iedere maand of kwartaal uw aangiften omzetbelasting en uw opgaaf intracommunautaire prestaties (indien van toepassing). Wij stellen onze dienstverlening af op uw wensen en behoeften.
Een andere optie is dat u zelf de volledige administratie verwerkt in bijvoorbeeld een online boekhoudprogramma. Wij beoordelen of controleren alleen iedere maand of kwartaal uw administratie om vervolgens de aangiften omzetbelasting voor u te doen.
De administratie helemaal zelf doen is ook een optie. U doet volledig zelfstandig boekhouden en doet ook zelf de aangiften omzetbelasting. In dit geval zijn wij uw partner voor vragen of adviezen over uw boekhouding.
Naast de administratie voeren en de aangiften omzetbelasting op de wijze die het beste bij u past, kunnen wij op basis van de financiële administratie rapportages opstellen. Mocht u halverwege het jaar willen weten hoe uw onderneming ervoor staat, dan kunnen wij voor u een tussentijdse rapportage opstellen.
Voor het opstellen van de jaarrekening bent u bij Van de Ven Administraties & Advies aan het juiste adres. Uw jaarrekening wordt in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving samengesteld.
Heeft u interesse of wilt u meer informatie?
Neem dan contact met ons op.
Administratie zelf, gedeeltelijk of door ons in orde laten maken
Aangifte omzetbelasting/ICP per maand of kwartaal
Opstellen van tussentijdse rapportages
Opstellen van de jaarrekening
Loonadministratie
Altijd op de hoogte van de nieuwste wet- en regelgeving
Een onderdeel van uw gehele administratie kan ook bestaan uit de loonadministratie. Als u personeel in dienst heeft of gaat nemen, dan krijgt u te maken met de loonadministratie. Het voeren van een goede en betrouwbare loonadministratie vereist een hoop tijd en kennis van zaken. De wet- en regelgeving moet bijgehouden worden want die veranderd regelmatig of de wijzigingen in cao’s of andere regelingen moeten doorgevoerd worden.
Bij Van de Ven Administraties & Advies kunnen we de gehele loonadministratie voor onze rekening nemen. De loonadministratie is complex, wij blijven altijd op de hoogte van de laatste wet- en regelgeving. Wij houden u op de hoogte van de actuele ontwikkelingen op salarisgebied.
Het is belangrijk dat u een goede en betrouwbare loonadministratie voert voor uw onderneming. Foutieve of incomplete loonstroken kunnen tot onrust leiden bij uw werknemers. Wij zorgen ervoor dat u de juiste loonstroken krijgt die voldoen aan de wettelijke regels, wij doen de periodieke aangiften loonheffingen en pensioenen (indien van toepassing) en verstrekken de jaaropgaven van uw werknemers.
Daarnaast kunnen wij voor u ook arbeidsovereenkomsten opmaken, verzuim- en herstelmeldingen doen of ontslagovereenkomsten opmaken.
Als wij de loonadministratie uit handen nemen voor u, heeft u meer tijd om te doen waar u goed in bent en dat is ondernemen.
Heeft u interesse of wilt u meer informatie?
Neem dan contact met ons op.
Salarisverwerking iedere maand o.b.v. de door u aangeleverde uren
Opstellen van proforma salarisberekeningen
Opmaken van verschillende arbeids- en ontslagovereenkomsten
Het tijdig indienen van de aangiften loonheffingen/pensioenfondsen
Belastingen
Een zo'n laag mogelijke belastingdruk
Veel ondernemers en particulieren zien op tegen het doen van belastingaangiften. Het indienen van de verschillende belastingaangiften kan u als ondernemer veel tijd kosten, tijd die u beter kan besteden aan uw bedrijf.
De fiscale wetten veranderen voortdurend en worden steeds complexer, daarom helpen wij u graag met uw belastingzaken en het op tijd indienen van de belastingaangiften. Van de Ven Administraties & Advies is altijd op de hoogte van de nieuwste wet- en regelgeving met betrekking tot de diversen belastingen. Zo kunt u met een gerust hart uw belastingzaken uit handen geven zodat wij dit voor u kunnen oplossen.
Naast de aangiften omzetbelasting (administratie) en aangiften loonheffingen (loonadministratie) verzorgen wij ook aangiften inkomstenbelasting (voor ondernemers en particulieren), vennootschapsbelasting en dividendbelasting.
Het kan zijn dat u schenkbelasting of erfbelasting moet betalen, wij kunnen u hier mee van dienst zijn door de aangiften schenk- en erfbelasting voor u te doen.
Voor het aanvragen of wijzigen van de verschillende toeslagen zoals de zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en kindgebonden budget kunnen wij u als ondernemer of particulier helpen.
Heeft u zelf geen tijd of kennis van belastingzaken? Uw belastingzaken zijn bij Van de Ven Administraties & Advies in goede handen en wij zorgen ervoor dat uw belastingaangiften op tijd en accuraat worden ingediend. Binnen de grenzen van de wet- en regelgeving zorgen wij ervoor dat u geen euro belasting te veel betaald.
Heeft u interesse of wilt u meer informatie?
Neem dan contact met ons op.
Aangiften inkomstenbelasting
Aangiften vennootschapsbelasting
Aangiften dividendbelasting
Bijtelling, auto privé of zakelijk?
Advisering MKB
Gedegen advies over specifieke vraagstukken
Via vrienden of familie zult u ongetwijfeld verschillende adviezen krijgen over wat u het beste kunt doen als ondernemer. De situatie van iedere ondernemer is anders en daarom bent u bij ons aan het juiste adres voor een gedegen advies over uw specifieke situatie.
Bij het bepalen van de koers van uw bedrijf kan ons advies uw ondersteunen in het maken van de juiste beslissingen voor uw onderneming. Een veel voorkomende vraag is welke rechtsvorm het beste past bij uw onderneming. Dit soort vraagstukken kunnen wij voor u beantwoorden en zullen hierover een gedegen advies geven waarom welke rechtsvorm het beste bij uw onderneming past.
Wij denken graag met u mee en zullen dan ook tijdens het verwerken van bijvoorbeeld de administratie of loonadministratie adviezen of tips geven die bij u van toepassing zijn als ondernemer. Naast adviezen over administraties en de betreffende belastingen, zijn wij ook thuis in herstructurering van bedrijven of hoe een bedrijfsopvolging het beste aangepakt kan worden.
Heeft u interesse of wilt u meer informatie?
Neem dan contact met ons op.
Is het slim om te investeren? Wat zijn de fiscale voordelen hiervan? Met al deze vragen kunt u bij ons terecht.
Wat komt er allemaal kijken bij een bedrijfsopvolging?
Zit mijn onderneming nog wel in de juiste rechtsvorm?
Heeft u vragen of interesse in onze dienstverlening? Een vrijblijvend gesprek is mogelijk.